ورود قریب الوقوع هتل مهر یزد به عنوان نخستین هتل در فرابورس ایران


یزدفردا "كارگزاري ايساتيس پويا، در حال آماده سازي مجموعه هتلهاي زنجيره اي مهر جهت ورود به بازار سرمايه است.

به  گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی هتل های زنجیره ای مهریز ، این شرکت گارگزاری پیش از این مقدمات ورود فولاد آلیاژی یزد را به بازار سرمایه فراهم کرده بود که این شرکت توسط هیات پذیرش بورس نیز پذیرش شده بود.

در همین راستا، خبیری مشاور مدیرعامل هتل های زنجیره ای مهر ضمن تائید برنامه این مجموعه برای ورود به فرابورس ایران گفت: هتلهاي زنجيره اي مهر توسط دكتر محمد حسین محتاج اله دارای مدرک دکترا در رشته پزشکی كه چند سالی هم در دانشگاه امام صادق (ع) در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل تحصیل کرده اداره می شود. وی از بهار 1375 اولین هتل خشتی جهان را در یزد با نام "هتل ملک التجار" تاسیس كرده و مالك مجموعه هاي زير بعنوان يكي از فعالان بازار گردشگري در كشور است.

خبیری در تشریح دامنه فعالیت هتل های مهر به هتل های زیرمجموعه آن اشاره کرد وگفت:هتل ملك التجار اولين هتل خشتي جهان با بيش از 120 سال قدمت در بازار مهم شهر يزد محسوب می شود كه نقاشي اتاق هاي اين هتل با نقاشي هاي عمارت نارنجستان شيراز همسان مي باشد.

از سویی دیگر هتل سنتي مهر، تنها دارنده جايزه يونسكو كه براي اهالي هنر و علاقه مندان معماري سنتي ايران نامي آشنا با قدمت 200 ساله كه درمركز سنتی شهر یزد واقع شده و با داشتن حوض آبی زیبا ، شیشه های رنگین ، بادگیرهای بلند ، درب های چوبی ، تالار ، اتاق سه دری و پنج دری، کفش کن ، هشتی ، کریاس ، شاه نشین ، قنات ، سرداب ، نارنجستان و رستوران سنتي مهر شاد و مهر دوست بینندگان را با خود به خاطرات شیرین روزگاران گذشته می برد.

هتل موزه فهادان هم سومین هتل از سری هتل های زنجیره ای مهر است که در بر گیرنده فضا های دیدنی همچون:ورودی، لابی بسیار زیبا،حیاط اصلی با نمای منحصر به فرد، حیاط نارنجستان ، دالان ها ، هشتی ( کریاس)، چاه خانه، قنات و سردابی که هنوز از گذشته آب در آن جاری و ساری است، اتاق شاه نشین هم که به عنوان اتاق vip مورد بهره برداری قرار گرفته ( اتاقی که دارای دو بادگیر اختصاصی ست)، پشت بام هتل نیز همراه با نمائی زیبا از بافت تاریخی شهر یزدو همچنین چشم انداز زیبائی از کویر از یک سو وکوههای پوشیده از برف شیرکوه در زمستان از سوی دیگر احساسات هر بیننده ای را بر می انگیزد که بيش از 200 سال قدمت دارد.

وی افزود: خانه تاريخي نخل مهر نیز در كنار هتل بزرگ فهادان بصورت يك خانه كاملا سنتي يزد مي باشد كه ميتواند پذيراي خانواده ها بصورت كاملا خصوصي با بهره برداري از امكانات هتل موزه فهادان و رستوران ابوالمعالي در جوار يكي از بناهاي تاريخي و استثنايي كشور بنام زندان اسكندر قرار دارد.

از سویی دیگر رستوران سنتی ابوالمعالی هم در كنار هتل موزه فهادان قرار گرفته است كه معماری قدیمی ، طاقچه های سنتی ، و حوضخانه در فضای زیبای سفره خانه سنتی ابوالمعالی یکی از گرمابه های قدیمی شهر یزد ، واقع در محله فهادان یزد ، نزدیک به زندان اسکندر می باشد .قدمت این حمام به درستی معلوم نیست . این حمام همانند دیگر حمام های قدیمی شهر یزد در زیرزمینی ساخته شده است که مزیت اصلی این کار در ثابت نگه داشتن دمای درون حمام می باشد .این حمام دارای دو درب می باشد ، ابتدا درب اصلی که در مجاورت مسجد چهل محراب قرار دارد.درب دوم به خانه ای باز می شود که صاحب خانه در آن زندگی می کرده است .

مشاور مدیرعامل هتل های قصر ادامه ادامه داد: هتل سنتي لب خندق هم که هتل سنتي نقلي بسيار زيبا دركنار بازار زرگري استان يزد است و يك نمونه از خانه هاي اشرافي قديم بوده كه با داشتن اتاقهاي زيبا بصورت دوبلكس و vip در جوار رستوران مهر دوخت و نزديك به ميدان اميرچخماق قرار گرفته است.

همچنین باید به هتل ملك زاده اشاره کرد که قدمت این هتل به عصر قاجار می رسد. ورودی این هتل از خشت و گل است و پس از عبور از یک هشتی کوچک که سقف آن با گچ کاربندی شده و راهرویی کم عرض، به حیاط می رسد.هتل از سمت شمال، جنوب و غرب حیاط دارای ساختمان و در ضلع شرقی جهت هماهنگی با سه بدنه دیگر دارای طاق و طاقچه نماهایی است. تالار هتل در سمت جنوب، بادگیري زيبا را در خود جای داده است.در ضلع شمالی هتل هم یک پنج دری با گچ کاری و آیینه کاری در سقف و بدنه و در ضلع شرقی سه عدد سه دری دیده می شود. در طرفین پنج دری ضلع شمالی و نیز در طرفین تالار ضلع جنوبی، بالاخانه هایی وجود دارد که این مجموعه در حال تکمیل است.

هتل تاريخي محمودي هم بخشی از مجموعه بزرگی از خانه های متصل به هم، است که این خانه مربوط به اواسط دوره قاجار با بيش از 18 حياط مستطيل شكل بزرگ است که معماری این بنا متاثر از شرایط اقلیمی گرم و خشک کویری است. مصالح به کار رفته در این بنا عمدتاً بومی و سنتی است و شامل خشت، گل، آجر، سنگ، کاه، گچ، چوب و سازو می باشد و هتل كاروانسالار هم که اين واقع در بافت قديمي يزد مي باشد كه داراي اتاقهاي زيبا در چهار طرف هتل كه چشم اندازي زيبا بر مركزيت هتل كه حياطي فوق العاده زيبا و رستوراني عالي دارا است که این دو مجموعه هم در حال تکمیل هستند.

خبیری افزود: به منظور تكميل چرخه گردشگري در يزد شركت هتلهاي زنجيره اي مهر دارانده مجموعه هاي زير نيز ميباشد.

· آژانس هواپيمايي كاروانسالار يزد با بيش از 15 سال سابقه فعاليت يكي از آژانسهاي بسيار فعال با داشتن نيرو هاي انساني باتجربه و مجرب جهت رفاه حال گردشگران.

· دفتر اطلاع رساني مهر در جوار هتل بزرگ فهادان جهت رفاه حال مراجعین و برگزار كننده تورهاي داخل و خارج شهر بصورت تكي و گروهي ، برگزار كننده تورهاي كوير نوردي شامل موتور سواري ، شتر سواري و اسب سواري كه بصورت هفتگي (يك شبانه روز) برگزار مي گردد.

· باشگاه سواركاري مهر كه با داشتن بيش از 20 راس اسب در انواع مسابقات با نام هتلهاي زنجيره اي مهر فعاليت مي كند.

وی با بیان این که مدير عامل هتلهاي زنجيره اي مهر بعنوان رئيس هیئت مدیره انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی استان یزد و عضو اصلی هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی سراسر کشور مي باشند، تاکید کرد: بدون تردید رشد و گسترش صادارت غیر نفتي که از مهمترین شاخص های توسعه اقتصادی است، جز با تلاش و همت صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و صنفی متدین مجرب و متعهد که گام های ارشمندی را در جهت خودکفایی و استقلال اقتصادی و سربلندی ایران عزیز اسلامی برداشته اند میسر نمی شود.

یزدفردا.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا